Tuesday, April 3, 2012

အျပင္ကလူ ၁-၂




နာမည္ကိုုၾကည့္လိုုက္တာနဲ႔ ၾကည္ေအးအေၾကာင္းေျပာေတာ့မယ္ဆိုုတာသိမွာေပါ့ေနာ္။ ၾကည္ေအးအေၾကာင္း မဟုုတ္ပါဘူး။ သူ႔ဝတၳဳအေၾကာင္းပါ။ ကိုုယ္က ဂ်ဴး ပရိတ္သတ္စစ္စစ္ပါ။ အရင္က ၾကည္ေအးကိုု မဘတ္ပါဘူး။ ၾကည္ေအးကိုု စဘတ္မိတာႏြမ္းလ်အိမ္ျပန္ပါ။ တကယ္ပါပဲ ဘတ္ျပီးေတာ့ႏြမ္းသြားေစပါတယ္။ အဲ့ကတည္းက
ေမာလိုု႔ မဘတ္ပါဘူး။ သိုု႔ေသာ္ စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိဳ က ျပန္ထုုတ္ေတာ့ စာအုုပ္စုုတဲ့အေနနဲ႔ ၾကည္ေအးရဲ႕ ဝတၳဳတိုုေပါင္းခ်ဳပ္ ကိုုဝယ္ျဖစ္ပါတယ္။ မဘတ္ျဖစ္ေသးပါဘူး။ ေနာက္ အျပင္ကလူကိုု ပထမ ပိုုင္း သပ္သပ္ဝယ္ေသးတယ္။ ဒုုတိယပိုုင္း ရွိမွန္းလဲ မသိပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့မွ စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိဳကပဲ အပိုုင္း ၁-၂ ကိုု ပူးတြဲျပန္ထုုတ္ေတာ့ ဝယ္ျဖစ္တယ္။ အစကေတာ့ စာအုုပ္ေလးက ေသးေသးသပ္သပ္ရပ္ရပ္ နဲ႔မိုု႔ေပါ့။ အလြယ္တကူ ခရီးသြားရင္းဘတ္ဖိုု႔လြယ္တယ္ ဆိုုျပီး ဝယ္လိုုက္တာပါပဲ။ မဘတ္ျဖစ္ပါဘူး။

ၾကည္ေအးကိုု ကိုုင္ၾကည့္ရမွာ ေၾကာက္ေနတယ္ပဲ ေျပာရမယ္။ ဝိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္မယ္။ တကယ္ပါ ကိုုယ္အရင္က ပုုဏၰမီိတိုု႔ လမင္းမိုုမိုုတိုု႔ ရွင္မိုုးတိုု႔ လြန္းထားထားတိုု႔ မေနာ္ဟရီတိုု႔လိုု အေပ်ာ္ဘတ္ ေပၚပင္ေတြဆိုု တညကိုု ၄ အုုပ္ေလာက္ျပီး တယ္ အိမ္သာ တခါတက္ရင္ တအုုပ္ျပီးတယ္။ ဟုုတ္ကဲ့ အဲ့လိုု စာေတြကိုု အိမ္သာဘတ္ စာအုုပ္ မ်ားလိုု႔ ကိုုယ့္ဘာသာ သတ္မွတ္ပါတယ္။ တခါဘတ္ျပီး ေနာက္တခါ ျပန္ဘတ္ခ်င္စရာမရွိ၊ ဘတ္ေနရင္းနဲ႔ ဇာတ္လမ္းကိုုၾကိဳသိ စတာမ်ိဳးပါ။ ေနာက္ အေရးအသားအေနနဲ႔ကလဲ ေသေသခ်ာခ်ာ ဘတ္ခ်င္စရာမရွိ။ ဘတ္ျပီး ေတာ့လဲ ဘာမွမက်န္ အဲ့တာဆိုု ဘာလိုု႔ဘတ္ေနေသးလဲဆိုုေတာ့ အပ်င္းေျပလိုု႔ပါ။ ကိုုယ္မွာ အကုုန္ရွိျပီး ခဏခဏ ျပန္ဘတ္ျဖစ္တာကေတာ့ တာရာမင္းေဝနဲ႔ ဂ်ဴးပါ။ ဘက္ျပိဳင္ထဲမွာဆိုု မင္းခိုုက္စိုုးစံ တိုု႔ ေတာင္ တယ္မၾကိဳက္ပါဘူး။ အဲ့လိုုပါပဲ ဝယ္ျပီး မဘတ္ရေသးတာအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ခုုအလုုပ္ထြက္တာလဲ အဲ့တာပါတယ္။ တနွစ္ေလာက္ေတာ့ နားျပီး (ေသာက္) အလုုပ္မလုုပ္ဘဲ ေတာလိုု ေအးခ်မ္းတဲ့ အရပ္ အင္တာနက္နဲ႔ေဝးေသာ အရပ္မွာ သြားေနျပီး စာအုုပ္ေတြခ်ည္းပဲ တဝႀကီးဘတ္ခ်င္ေသးတာ။ ကိုုယ္သိပ္စိတ္ကူးယဥ္ပါတယ္။

ခုုေတာ့ ျပီးခဲ့တဲ့ လကုုန္က ဖႏြမ္ပင္ကိုု အလုုပ္ကိစၥနဲ႔ သြားရေတာ့ ဟိုုတယ္မွာ ေအးေအးေဆးေဆး စာဘတ္ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲ့တာနဲ႔ အျပင္ကလူ ကိုု ေသေသခ်ာခ်ာ ဘတ္ျဖစ္တယ္။ ကိုုယ္ထင္တယ္ ဒီလိုု စာအုုပ္ဘတ္ဖိုု႔ ေခါင္းေရာ ဦးေနွာက္ေရာ နွလံုုးသားေရာ အျပည့္ေပးနိုုင္ရမယ္။ စာတေၾကာင္းခ်င္းကိုု ေရးထားတဲ့ အဓိပၺါယ္ေကာ စာေၾကာင္း ေတြၾကားထဲက ဝွက္ထားတဲ့ အဓိပၺါယ္ေကာ ေသေသခ်ာခ်ာ ခံစားနိုုင္မွ ဝတၳဳ ကိုု ဘတ္ျပီးတဲ့ အခါ ေက်နပ္နွစ္သိမ့္တ့ဲ ခံစားခ်က္ကိုု ရမယ္လိုု႔ ထင္တယ္။

အရင္ႏြမ္းလ်အိမ္ျပန္ကိုု ဘတ္တံုုးက ေမာေနတာပဲ မွတ္မိတယ္ တီဘီ ေရာဂါသည္ေကာင္မေလးအေၾကာင္း ဆိုုတာ မွတ္မိတယ္။ အဲ့ေလာက္ပဲ ရင္ထဲ ထိထိခိုုက္ခိုုက္မရွိခဲ့ဘူး။ အခုုကေတာ့ မတူဘူး။ ကမ်ဴး ရဲ႕ စည္းအျပင္ကလူ ကိုုဘတ္ခဲ့ဖူးလိုု႔လား ကိုုယ္တိုုင္လဲ အျပင္ကလူ ဆန္ဆန္ ခံစားခဲ့ရ ျဖစ္ေနခဲ့လိုု႔လားေတာ့ မသိဘူး။ ပိုုျပီးေတာ့ ခံစားနိုုင္တယ္ ကိုုနွင္းႏြယ္ကိုု ပိုု ကူလူးလိုု႔ရတယ္ လိုု႔ခံစားရတယ္။

ေနာက္တခုုကေတာ့ ၾကည္ေအးကိုု သိပ္သေဘာက်သြားတယ္။ အေတြးေတြအျမင္ေတြ သူဟာ အျပင္ကလူ ၁ ကိုုေရးတံုုးက ၁၉ ၇၁ ခုုနွစ္ ကိုုယ့္ကိုု မေမြးေသးဘူး။ သိုု႔ေသာ္ ဒီစာအုုပ္ထဲမွာ သူေရးထားတဲ့ အေရးအသား အေတြးအေခၚ ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေစ့ခ်္ေတြက အခုုေတာင္ ကိုုယ္တိုု႔ ျမန္မာျပည္မွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မမီေသးဘူးပဲ ေျပာရမယ္။ မမီေသးဘူးဆိုုတာ ခံစားနိုုင္တာ လိုုက္မီ တာ ကိုု မဆိုုလိုုဘူး။ က်င့္သံုုးနိုုင္တာကိုုေျပာခ်င္တာ။ ဥပမာ ကေလးေတြကိုု မိဘေတြ ထိန္းေၾကာင္းတာနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေျပာထားတာ..ကိုုနွင္းႏြယ္ရဲ႕သူ႔သားအေပၚျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵ၊ ကေလးကိုု ထိန္ေၾကာင္းခ်င္တဲ့ ပံုုစံကိုု ေအးကိုု ျပန္ေျပာျပေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီလိုုေရးထားတာ....... “သားကိုု လြတ္လပ္ခြင့္ေပးခ်င္တယ္၊ သူျဖစ္ေစခ်င္တာျဖစ္ရမယ္၊ လုုပ္ခ်င္တာလုုပ္ရမယ္၊ သားရဲ႕ စိတ္ကူကိုု ကြ်န္ေတာ္ ရိုုေသခ်င္တယ္၊ သားရဲ႕ လူ႕အျဖစ္ကိုု ေမွ်ာ္ေတြးတယ္၊ ကေလးဟာ မိဘနွစ္ပါးစလံုုး ပိုုင္ဆိုုင္တဲ့ ပစၥည္းမဟုုတ္ဘူး၊ ခ်ယ္လွယ္စရာမဟုုတ္ဘူး၊ တစ္သီးတျခား ျဖစ္ထြန္းရမယ့္ လူ႔ဘဝယ တရပ္ျဖစ္တယ္၊ မိဘက ကူညီရံုု ေထာက္ပံ့ရံုု
ပဲ။” လိုု႔ေရးထားပါတယ္။ အေတြးအေခၚတင္ အေနာက္တိုုင္းဆန္တာမဟုုတ္ဘူး အေရးအသားလဲ အေနာက္တိုုင္း ဆန္ပါတယ္။ မွီးထားတာေတာင္ ျဖစ္နိုုင္တယ္။ အဲ့လိုု မဟုုတ္ရင္လဲ စာေရးသူ အဘတ္မ်ားတဲ့ အေနာက္တိုုင္း စာအုုပ္ေတြရဲ႕အေတြးအျမင္လႊမ္းမိုုးမႈေတြ အမ်ားႀကီး ျမင္ရတယ္။ အေရးအသားကိုုယ္တိုုင္ကိုုက ေတာ္ေတာ္ အေနာက္တိုုင္းဆန္ေနတာ ေတြ႔ရမယ္။ စကားလံုုး အသံုုးအနံႈးေရြးခ်ယ္ပံုုက အစေပါ့။ ဥပမာ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးခ်င္တယ္ တိုု႔ သားစိတ္ကူးကိုု ကြ်န္ေတာ္ ရိုုေသခ်င္တယ္တိုု႔ လူ႔အျဖစ္ကိုုေမွ်ာ္ေတြးတယ္တိုု႔ အဲ့တာ ျမန္မာ့ လူ႔အသိုုင္းအဝိုုင္းမွာ အသံုုးမ်ားတဲ့ စကားလံုုးမ်ိဳး မဟုုတ္ဘူး။ အဂၤလိပ္စကားကိုု ျမန္မာျပန္ရင္သာ အေတြးမ်ားမယ့္စကားလံုုးမ်ိဳးပဲ။ respect, expect, independent စသည္ျဖင့္ေပါ့။

ေနာက္ လက္ထပ္ျခင္းကိုုတင္ျပတဲ့ အယူအဆ၊ အခ်စ္ကိုု ပံုုေဖာ္ပံုု လက္ထပ္တာ နဲ႔ အခ်စ္ ကိုု နိႈင္းယွဥ္ျပပံုု......
“အခ်စ္ဆိုုတဲ့ ပံုုျပင္ဟာ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းမွာ ျပီးဆံုုးတယ္လိုု႔ နုုနုု ထင္တယ္၊ အမ်ားတကာလည္း ဒီလိုုပဲ ျမင္ၾကတယ္ထင္ပါရဲ႕ ကြ်န္ေတာ္ မသိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္လဲ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဟာ အခ်စ္ရဲ႕သခၤ်ဳိင္းပဲလိုု႔ စကားပံုုေတာင္ျပဳရက္ၾကတာေပါ့။ ၾကည့္ပါဦးဗ်ာ၊ အခ်စ္ဆိုုတဲ့ ပံုုျပင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတယ္ဆိုုတာ မသိၾကတဲ့အတိုုင္းပဲ မဂၤလာေဆာင္တဲ့အမႈကိုု အႀကီးအက်ယ္ျပဳေနလိုုက္ၾကတာ ရက္စက္တယ္လိုု႔ဆိုုခ်င္ဆိုု သူတိုု႔လုုပ္ေနပံုုက အခ်စ္ဆိုုတာကိုု မသာခ်ေနသလိုုပဲ၊ ေနာက္ဆံုုးျပဳစုုျခင္းေပါ့။ တကယ္ေတာ့ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္းဟာ အခ်စ္ဆိုုတဲ့ ကိစၥရဲ႕ အလိုုလိုုျဖစ္လာတဲ့ ၾကံစည္ေတြးေတာေနစရာမလိုု တဲ့ တစိတ္တေဒသ အပိုုင္းအစေလးပါ။”

အခ်စ္အေပၚေတြးျမင္ပံုု ဖြဲ႔ႏြဲ႔ပံုုေတြက ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ နဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးမဆန္႔က်င္ေနဘူးလား။ ဒါေပမယ့္ သိပ္လွတယ္။ ကိုုနွင္းႏြယ္ အျမင္အေနနဲ႔ သူ႔ကိုု (အေရွ႕တိုုင္း) လူ႔ေဘာင္ေလာကရဲ႕ အျပင္ဘက္ကလူအေနနဲ႔ ဖြဲ႔ေပမယ့္ ေရးတာက စာေရးသူ အျမင္ေတြ သူဘတ္ဖူးလိုု႔ လႊမ္းမိုုးခဲ့တဲ့ စာအုုပ္ေတြက လာတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ လိုု႔ထင္တယ္။ ေနာက္တခါ ဖြဲ႔ဆိုုပံုု အေနာက္တိုုင္း ဆန္ျပန္တယ္။

ကေလးေၾကာင့္ပန္းကန္ကြဲသြားလိုု႔ နုုနုုက ကေလးကိုု ရိုုက္တဲ့အခါ...“ပန္းကန္က တစ္ခ်ပ္ဟာ ကေလးစိတ္ တစ္ခ်က္ နာက်င္သြားတာရဲ႕ ဆယ္ပံုု တစ္ပံုု အဖိုုးမတန္ပါဘူး၊ လူဟာ ပစၥည္းရဲ႕ကြ်န္မဟုုတ္ဘူး” လိုု႔ ေရးထားျပန္တယ္။ ကိုုယ္တိုု႔ေတြငယ္ငယ္ကတည္းက လိမ္တာ မေကာင္းဘူး ေစာက္နဲ႔ မဆဲရဘူးဆိုုတဲ့ မိဘ မ်ိဳးကေန ၾကီးျပင္းလာရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ အရိုုက္က မလြတ္ခဲ့ပါဘူး။ ေျပာခ်င္တာက ျမန္မာျပည္ အေရွ႕တိုုင္း ေတြမွာ မိဘအမ်ားစုုက ကေလးေတြကိုု ရိုုက္နွက္ဆံုုးမတာ ပိုုထိေရာက္တယ္ လိုု႔ ထင္ေန က်င့္သံုုးေနဆဲပါ။ တရုုတ္တိုု႔ အိႏၵိယ တိုု႔လိုု နိုုင္ငံေတြပိုုဆိုုးမယ္ထင္ပါတယ္။ အေနာက္တိုုင္းကသာ ကေလးေတြကိုု သိသာေအာင္ နားဝင္ေအာင္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ဆံုုးမ ေျပာျပတတ္တာမဟုုတ္ဘူး။ ကေလးကိုု မလိုုအပ္ပဲ ရိုုက္ရင္ မိဘကိုု ဖမ္းနိုုင္တဲ့ ဥပေဒလဲ သူတိုု႔ဆီမွာပဲ ရိွတယ္ေလ။ ေျပာခ်င္တာက စာေရးသူရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြအေရးအသားေတြဟာ ျမန္မာျပည္အတိုုင္းအတာနဲ႔ဆိုုရင္ အနည္းကေလး အနွစ္ ၅၀ ကေန ၁၀၀ ေလာက္ထိ ေရွ႕ေျပးေနေသးတယ္ဆိုုတာေျပာခ်င္တာပါ။ ခုုထိကိုု မိဘေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကေလးေတြကိုု ဆံုုးမပံုု၊ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အခ်စ္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရးကိုု ရႈျမင္ပံုု စတာေတြက ေခတ္ေနာက္က်ေနေသးတယ္
ေျပာရမလား အျမင္က်ဥ္းေနေသးတယ္ေျပာရမလား။

ေနာက္ အခ်စ္ခန္းေတြကိုု ေရးရာမွာလဲ လြန္ခဲ့တဲ့ အနွစ္ ၄၀ ေလာက္က အမ်ိဳးသမီး စာေရးသူတေယာက္အေနနဲ႔ ဆိုု လြတ္လပ္ပြင့္လင္းတာကိုုေတြ႔ရပါတယ္။ (ဘာ့ေၾကာင့္လူေတြက ေရွ႕မွာ ၾကည္ေအးတေယာက္လံုုး ရွိရဲ႕နဲ႔ ဂ်ဴးကိုုပဲ အျမဲ အျပစ္ျမင္ၾက ေျပာၾက ေဝဖန္ ၾကသလဲဆိုုတာ ကိုုယ္နားမလည္ဘူး)။

ဇာတ္လမ္းက generic ဆန္တဲ့ သံုုးပြင့္ဆိုုင္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္း ရိုုးရိုုးေပမယ့္ အေရးအသားကေတာ့ ပထမတန္းစားပါပဲ။ ဒီလိုု ေအးေအးေဆးေဆး အားအားယားယား ေကာင္းေကာင္းနားျပီး ေသေသခ်ာခ်ာဘတ္ရတဲ့ အတြက္ တကယ့္ကိုု ေက်ေက်နပ္နပ္ ျဖစ္မိတယ္။ အစားေကာင္းစားျပီးရင္ ေက်နပ္နွစ္သိမ့္မႈမ်ိဳးမဟုုတ္ေပမယ့္ ကိုုယ္ေျပာခ်င္တာ စာဘတ္သူသိပါတယ္ေလ။

P.S
ေမာင္ဒီေန႔ ျပန္ေရာက္မယ္။ ခဏေနရင္ကိုု ေလယာဥ္ဆိုုက္ေတာ့မွာ ရံုုးမသြားပါ။

A Chen
10:37AM
4th Apr 2012
Wednesday
Home
Bangkok

15 comments:

  1. ၾကည္ေအး အၾကိဳက္ဆံုးပါ၊တခ်ဳိ ့စာေတြအလြတ္ေတာင္ရတယ္ ၾကည္ေအးဖတ္လုိ ့ကုန္မွ .. ဂ်ဴဳးဆီေရာက္သြားတာ။

    ReplyDelete
  2. ေအာ္ လက္စသတ္ေတာ့ ဒင္းက ဘတ္စရာ မရွိမွ ဂ်ဴးဆီေရာက္လာတာကိုုး နင္ထြက္သြားလုုိက္ေတာ့ မိဗစ္ အခုုခ်က္ခ်င္း ထြက္သြားလိုုက္ေတာ့

    ReplyDelete
  3. ((ဒီလိုု စာအုုပ္ဘတ္ဖိုု႔ ေခါင္းေရာ ဦးေနွာက္ေရာ နွလံုုးသားေရာ အျပည့္ေပးနိုုင္ရမယ္။))

    အဲဒါအေတာ္မွန္တယ္။ ဘာလို႔ဆုိ အဲဒီစာအုပ္ဖတ္ေတာ့ ဒီလာခါနီး အေလာ၃၀ နဲ႔ ဖတ္လိုက္တာ။

    ဟိုတေလာကမွ ႏွစ္ပိုင္းလံုး ebook ကေန ျပန္ဖတ္ရတယ္။

    ReplyDelete
  4. ဟုုတ္တယ္ ဒီတခါ ဖႏြမ္ပင္သြားတာ ဟိုုတယ္မွာလဲ ေကာင္းေကာင္းနားရတယ္ ၾကည္ေအးလဲ ျပီးတယ္ ေနာက္ အဂၤလိပ္လိုုေတာင္ ကဗ်ာ ၃ ပုုဒ္ရတယ္ တင္အံုုးမယ္

    ReplyDelete
  5. ၾကည္ေအးကို မီကေနစဖတ္ၿပီးတယ္... မီ့ရဲ႕ ကာရိုက္တာက အခုထက္ထိ ေခါင္းထဲ ေရာက္ေနတုန္းပဲ.. ေနာက္ေတာ့ ႏြမ္းလ်အိမ္အျပန္ဖတ္ရတယ္.. စိတ္ထဲမွာေမာၿပီး က်န္ခဲ့တယ္.. ထပ္ကာတလဲလဲ ဖတ္ျဖစ္တယ္။ တင္ေမ့၇ဲ႕ေရထဲခုန္ဆင္းၿပီး သတ္ေသခ်င္တဲ့စိတ္ကေလးက ဖလပ္ဖလပ္နဲ႕ အေတြးထဲေရာက္လာတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္မပညာသည္ဖတ္ရတယ္.. ၾကည္ေအးကို ထပ္ၿပီး ဆလံသရတယ္..လူက ေကာင္းေပမယ့္ ပတ္၀န္းက်င္ကမေကာင္းတဲ့အခါ အတၱစိတ္ကေလးနဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေမွ်ာမိတယ္။။ ေနာက္ေတာ့ တမ္းတတတ္တယ္။ အခုေတာ့ သူ႕၀တၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ဖတ္ေနတယ္.. ဖတ္ရင္းနဲ႕ လက္ဖ်ားခါလာတယ္။ ေတြးရဲ ေရးရဲတဲ့ ၾကည္ေအး စာေတြ ဖတ္ၿပီး ဂ်ဴးထက္ ပိုၾကိဳက္လာမိတယ္။ ၾကည္ေအးက ပိုၿပီး အႏုစိတ္ထင္တယ္

    ReplyDelete
  6. ေအာ္ .. လူမ်ားဘ၀ေတြ သာယာလိုက္တာေနာ္။ း))
    တီေရ .. ေျပာခ်င္တာကို စာဖတ္သူသိပါတယ္။

    ဂ်ဴ

    ReplyDelete
  7. တပုဒ္လံုး ဘတ္ေနတာ အေကာင္း
    ေအာက္က်မွ ဟင္ သြားတယ္ .. ခိခိ :P
    မဖတ္ဘူးေသးဘူး .. ဖတ္အူးမယ္ း))

    ReplyDelete
  8. "တနွစ္ေလာက္ေတာ့ နားျပီး (ေသာက္) အလုုပ္မလုုပ္ဘဲ ေတာလိုု ေအးခ်မ္းတဲ့ အရပ္ အင္တာနက္နဲ႔ေဝးေသာ အရပ္မွာ သြားေနျပီး စာအုုပ္ေတြခ်ည္းပဲ တဝႀကီးဘတ္ခ်င္ေသးတာ။ ကိုုယ္သိပ္စိတ္ကူးယဥ္ပါတယ္။"

    ၾကိဳက္တယ္... Quote of the day for me ....

    ReplyDelete
  9. ၾကည္ေအး ရဲ.စာသား “ကိုဦး အိပ္စို.”
    း)

    ReplyDelete
  10. Pls share kyi aye's ebook link. I do wanna read after reading this post.
    Thanks!

    ReplyDelete
  11. အေနာ ေရ

    ၾကည္ေအး ကိုု ဂူဂဲလ္ လိုုက္ပါေနာ္

    Like · · Share · April 4 at 11:09am

    Aung Phyoe, Cuttie Htut Thiha and 2 others like this.
    Addy Chen လိုုက္ခ္ နဲ႔ ဘတ္ျပီးမွ လာေျပာ
    April 4 at 11:27am · Like
    Lai Lai Win ဖတ္ျပီးမွ Like တာပါ တီ :P
    April 4 at 11:34am · Like
    Cuttie Htut Thiha ebook ေလးပါ ရွဲေပးရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ အရင္တုံးကေတာ့ ၾကည္ေအးကုိ သိပ္နားမလည္ဘူး။ ေခတ္ေရွ႕ေျပးတဲ့ အေတြးအေခၚရွိတာေတာ့ သိတယ္။ ဂ်ဴးကေတာ့ လာမေျပာနဲ႕ဆရာ။ အႀကိမ္ႀကိမ္အထပ္ထပ္ ျပန္ဖတ္တယ္။ တီ့လုိမ်ိဳး လူကုိေမာပန္းေစတဲ့စာအုပ္ကေတာ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဖြင့္ဟ၀န္ခံခ်က္ပဲ။ း)
    April 4 at 11:36am · Like
    Addy Chen ျခေသၤ့ေလး ဂူးဂဲ မွာ အျပင္ကလူ လိုု႔ရိုုက္လိုုက္ အျပာစာအုုပ္မ်ားဆိုုတာ အရင္ေပၚလာမယ္ ေက်ာ္လိုုက္ေနာ္ ျပီးရင္ လင့္အတိုုင္းသြား ေတြ႔ကေရာ တီပံုုရွာတာ အဲ့တာေတြ႔တာပဲ
    April 4 at 11:36am · Like · 1
    Maw Maw Tun ကေလးေၾကာင့္ပန္းကန္ကြဲသြားလိုု႔ နုုနုုက ကေလးကိုု ရိုုက္တဲ့အခါ...“ပန္းကန္က တစ္ခ်ပ္ဟာ ကေလးစိတ္ တစ္ခ်က္ နာက်င္သြားတာရဲ႕ ဆယ္ပံုု တစ္ပံုု အဖိုုးမတန္ပါဘူး၊ လူဟာ ပစၥည္းရဲ႕ကြ်န္မဟုုတ္ဘူး” လိုု႔ ေရးထားျပန္တယ္။
    April 4 at 11:46am · Like
    As Paing ၾကည္ေအးကို မီကေနစဖတ္ၿပီးတယ္... မီ့ရဲ႕ ကာရိုက္တာက အခုထက္ထိ ေခါင္းထဲ ေရာက္ေနတုန္းပဲ.. ေနာက္ေတာ့ ႏြမ္းလ်အိမ္အျပန္ဖတ္ရတယ္.. စိတ္ထဲမွာေမာၿပီး က်န္ခဲ့တယ္.. ထပ္ကာတလဲလဲ ဖတ္ျဖစ္တယ္။ တင္ေမ့၇ဲ႕ေရထဲခုန္ဆင္းၿပီး သတ္ေသခ်င္တဲ့စိတ္ကေလးက ဖလပ္ဖလပ္နဲ႕ အေတြးထဲေရာက္လာတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္မပညာသည္ဖတ္ရတယ္.. ၾကည္ေအးကို ထပ္ၿပီး ဆလံသရတယ္..လူက ေကာင္းေပမယ့္ ပတ္၀န္းက်င္ကမေကာင္းတဲ့အခါ အတၱစိတ္ကေလးနဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေမွ်ာမိတယ္။။ ေနာက္ေတာ့ တမ္းတတတ္တယ္။ အခုေတာ့ သူ႕၀တၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ဖတ္ေနတယ္.. ဖတ္ရင္းနဲ႕ လက္ဖ်ားခါလာတယ္။ ေတြးရဲ ေရးရဲတဲ့ ၾကည္ေအး စာေတြ ဖတ္ၿပီး ဂ်ဴးထက္ ပိုၾကိဳက္လာမိတယ္။ ၾကည္ေအးက ပိုၿပီး အႏုစိတ္ထင္တယ္
    April 4 at 11:48am · Like
    Addy Chen ဂ်ဴးထက္ပိုုၾကိဳက္တယ္လိုု႔ ေျပာလိုု႔မရေပမယ့္ အရင္က ၾကည္ေအးကိုု အခုု ဂ်ဴးထက္ေတာ့ ပိုုၾကိဳက္တယ္လိုု႔ေျပာလိုု႔ရတယ္
    April 4 at 11:58am · Like · 1

    ReplyDelete
  12. (ဘာ့ေၾကာင့္လူေတြက ေရွ႕မွာ ၾကည္ေအးတေယာက္လံုုး ရွိရဲ႕နဲ႔ ဂ်ဴးကိုုပဲ အျမဲ အျပစ္ျမင္ၾက ေျပာၾက ေဝဖန္ ၾကသလဲဆိုုတာ ကိုုယ္နားမလည္ဘူး)

    1) ဂ်ဴးကို ေျပာတာေတြပဲ ဖတ္ဖူး ၾကားဖူးေနလို႔၊ တကယ္ေတာ့ ၾကည္ေအးကို ေျပာၾကတာေတြက် ကိုယ္ေတြက မသိ မမီလုိက္လို႔။

    2) သူ စာ စေရးတဲ့ 47/48 တဝိုက္မွာ အမ်ားစုေသာ လူေတြက ဂ်ဴး ရဲ႕ ေခတ္ (80 ပတ္ဝန္းက်င္) က လူေတြလို မဆလ ႏြားေျခရာခြက္ထဲက မႈိင္းမိထားတဲ့ လူေတြ မဟုတ္လုိ႔။

    ReplyDelete
  13. ၾကည္ေအးရဲ အျပင္လူ ၃ မ်ားရိွေသးသလာလို့..နူနူရဲ့ဖြင့္ဟဝံခံခ်က္ေပ့ါ...ရွိရင္ဖတ္ခ်င္ပါတယ္

    ReplyDelete
  14. အျပင္ကလူ ၁-၂ အမွာစာမွာေတာ့ ၾကည္ေအးက ေျပာပါတယ္ ေနာင္မွာ နုုနုုရဲ႕ ခံစားခ်က္မ်ားဆိုုျပီး အျပင္ကလူ ၃ လဲ ထြက္ခ်င္ထြက္လာနိုုင္တာေပါ့တဲ့မေျပာတတ္ပါဘူးတဲ့

    i doubt it

    ReplyDelete
  15. like
    ေတာလိုု ေအးခ်မ္းတဲ့ အရပ္ အင္တာနက္နဲ႔ေဝးေသာ အရပ္မွာ သြားေနျပီး စာအုုပ္ေတြခ်ည္းပဲ တဝႀကီးဘတ္ခ်င္ေသးတာ။ ကိုုယ္သိပ္စိတ္ကူးယဥ္ပါတယ္။

    like more
    ေမာင္ဒီေန႔ ျပန္ေရာက္မယ္။ ခဏေနရင္ကိုု ေလယာဥ္ဆိုုက္ေတာ့မွာ ရံုုးမသြားပါ။ :D

    ReplyDelete